Nová doména vs expirovaná doména – co koupit?

by Eliska Plitzova Červen 19, 2015

Na začátku mých kroků poznávání online marketingu jsem začínala jako nadšenec affiliate marketingu. Hltala jsem informace všema očima co mám, a po pár dnech jsem e rozhodla taky si založit nějakou stránku a začít budovat svůj byznys. Z mých pár pokusů zůstaly nakonec dva projekty a jedním z nich je srovnávač hostingů.

Když jsem pro svůj srovnavač vybírala doménu, bylo to rychlé. První nápad byl  právě srovnani-hostingu.cz a hle, doména byla volná. Po koupi mě hned čekalo krásné zjištění. Doména už měla historii – stáří 1900 dnů, pár backlinků a po nainstalování wordpressu 25. místo na googlu. Po týdnů lehké práce jsem se dostala na 11. místo, kde se držím.

Nová doména

Google má svůj algoritmus a ten vyhodnocuje, kterou doménu posune ve vyhledávání výše a kterou naopak znevýhodní (návštěvnost z vyhledávačů se nazývá organická návštěvnost). Mezi základní faktory, které ovlivňuji pozici stránky ve vyhledávání patří:

  • Stáří domény – čím starší, tím z pohledu Google lepší.
  • Počet zpětných odkazů – kolik jiných webů a odkazů na doménu vede.
  • Google Index – kolik má doména zaindexovaných podstránek v Google.
  • Ranky – jaké hodnocení dostala doména od Google nebo například MOZ.
  • Obsah – jaký obsah na doméně byl – to se dá zjistit přes Archive.org.
  • Social media – aktivita na sociálních sítích také z pohledu SEO hraje svoji roli.

Koupíte-li doménu novou, kterou nikdo nikdy před vámi neměl, začínáte se vším od nuly a než se dostanete vůbec mezi prvních 100 stránek výsledků googlu, může to trvat měsíce. Mezi první příčky pak klidně i roky.

Organická návštěvnost však nemusí být to jediný zdroj návštěv.  Jsou tu i další možnosti, jako je například PPC (placená reklama), sociální sítě, affiliate marketing, …

Expirované domény

je takové domény, jejichž majitelé je zapomněli platit nebo je jednoduše už nechtějí. Takové domény se dají znovu zaregistrovat. Doména svoji historii neztrácí. Pokud jí měl tedy Google v minulosti “rád”, pamatuje si to. Může mít zpětné odkazy, zaindexované stránky, předchozí aktivitu na socálních sítích, page rank / srank / alex rank, atd. Čím lepší ranky, tím lepší SEO a rychlejší a stabilnější zisk organické návštěvnosti.

Plno publisherů vzdá svou práci buď hned na začátku nebo těsně před úspěchem, kdy začne doména stoupat ve své pozici. Kolikrát pak třeba stačí vytrvat s publikováním a tvorbou měsíc pro zasloužené ovoce. Pro nedočkálky může být koupě takové expirované domény dobrým odrazovým můstkem.

Denně expirují stovky domén

Proč tedy takové domény, které už “má Google rád” při tvorbě nového projektu, na kterém chceme budovat organickou návštěvnost nevyužít? 🙂

Projít ale všechny informace o všech expirujících doménách by zabralo kupu času, proto vznikl projekt reborn.domains, který nabízí přehled expirujících .cz a .sk domén až na týden dopředu.

Expirované domény na Reborn Domains

Expirované domény na Reborn Domains.

A na konec příběh ze života

Kečup Heinz měl v průběhu roků 2012-2014 kampaň, na speciálním soutěžním webu, na který se mimo jiné dalo přejít skrze naskenování QR kódu z lahve. Agenturu zřejmě nenapadlo svou malou kampaň prodloužit alespoň do konce, čehož využila pornostránka FunDorado. Doménu po její expiraci koupila a každý, kdo si chtěl zasoutěžit a naskenoval kód z etikety, dostal se na stránku s pornem.

Stránky FunDorado si tak přišly na pěkné zvýšení návštěvnosti. Náklady pár stovek, o propagaci kódu na kečupech se už postaral Heinz 🙂

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *